عمل زیبایی واژن یا جوانسازی واژن (لیزر واژینال)

29 (1)

جراحی جوانسازی واژن، ترکیبی از دو جراحی زیبایی برای واژن به نام‌های لابیاپلاستی و واژینوپلاستی است. جراحی جوانسازی واژن بدین منظور انجام می‌شود که هم زیبایی وژن را مجددا بازیابی کند و هم عملکرد آن را بهبود دهد. این دو جراحی متفاوت را می‌توان به صورت همزمان در کلینیک فرهمند انجام داد و طی یک عمل جراحی واحد، هم شکل ظاهری لابیا در واژن را بهبود داد و هم واژن را تنگ نمود.

لابیاپلاستی و واژینوپلاستی چیست؟

لابیا پلاستیی از عمل‌های جراحی زیبایی واژن است که طی آن اندازه‌ی لب‌های کوچک که در دوطرف واژن قرار دارند (لابیا) کوچک می‌شود و شکل آن نیز تغییر می‌کند. واژینوپلاستی نیز یکی از جراحی‌های جوانسازی واژن است که طی آن واژن تنگ می‌شود. برای تنگ کردن واژن، بافت اضافی از سطح داخلی واژن برداشته می‌شود و بافت اطراف آن، شامل عضلات و بافت‌های نرم، کشیده می‌شوند تا واژن تنگ‌تر شود.

خطرات جراحی واژینوپلاستی و لابیاپلاستی

خطرات جراحی واژینوپلاستی عبارتند از:

• مشکلات دائمی در حس لامسه در واژن
  • درد مستمر و ادامه دار
  • به جا ماندن جای زخم جراحی

جوانسازی واژن به شیوه‌ای طبیعی را با لیزر مونالیزاتاچ تجربه کنید

مونالیزاتاچ درواقع یک لیزر درمانی برای سلامت واژن است که معمولا برای رفع مشکلات ناشی از یائسگی به کار می‌رود. این روش لیزردرمانی می‌تواند به روشی طبیعی موجب جوانسازی واژن شود ومشکلات شایع واژن را برطرف کند، از جمله:

• خشکی واژن
  • درد در هنگام مقاربت جنسی
  • خارش واژن
  • شل شدن (یا گشاد شدن) واژن

درست است که لیزر مونالیزاتاچ مشکل شل شدن و گشادی واژن را برطرف می‌کند و موجب جوانسازی واژن می‌شود اما این روش لیزردرمانی صرفا برای تنگ کردن واژن طراحی نشده است و از این لحاظ تفاوتی اساسی با جراحی تنگ کردن واژن دارد. بیماران با انجام این درمان متوجه تنگ شدن واژن خود می‌شوند، چرا که در بافت کلی واژن تغییراتی ایجاد می‌شود و ضخامت و انسجام بافت واژن افزایش می‌یابد. هدف نهایی از لیزردرمانی واژن نه تنها تنگ کردن واژن، بلکه درمان تمامی مشکلات ساختاری در بافت واژن است. بنابراین انجام لیزردرمانی علاوه بر تنگ کردن واژن، مشکل آتروفی واژن را نیز برطرف می‌کند و بیماران حتی بعد از یائسگی نیز احساس سلامت در واژن خود خواهند داشت.

مزایا

روش لیزر مونالیزا تاچ با روشی موثر، ایمن و بدون درد، موجب جوانسازی بافت واژن و بازسازی تعادل اسیدی در مخاط داخلی واژن می‌شود. مزایای این روش عبارتند از:

• درمان سریع، بدون درد و کم تهاجمی
  • برطرف کردن اکثر علائم آزاردهنده‌ی ناشی از آتروفی واژن از جمله: خشکی واژن، خارش و سوزش واژن و درد در هنگام مقاربت جنسی
  • تحریک بافت داخلی واژن به تولید کلاژن بیشتر
  • بهبود عملکرد و کارایی در ناحیه‌ی درمان شده

این روش درمانی چگونه عمل می‌کند؟

روش لیزر واژینال موجب برطرف شدن تمامی علائم گفته شده در بالا می‌شود و می‌توان آن را در تمامی زنانی که درمان‌های مربوط به سرطان را انجام داده‌اند، تحت عمل جراحی هیسترکتومی (برداشتن رحم) یا جراحی برداشتن تخمدان‌ها قرارگرفته‌اند، انجام داد. تولید استروژن توسط تخمدان‌ها تاثیر بسیار مهمی در مرطوب نگه داشتن محیط واژن و سالم بودن بافت داخلی آن دارد. این روش درمانی می‌تواند آتروفی و خشکی واژن و  تمامی علائمی که بر اثر کاهش تولید هورمون استروزن ایجاد می‌شود را برطرف کند.

در این روش از تکنولوژی لیزر CO2 استفاده می‌شود که به نحوی طراحی شده است بتوان آن را برای درمان ناحیه واژن به کار برد. در ماه دسامبر سال ۲۰۱۴ روش لیزر مونالیزا تاچ برای جوانسازی و رفع اتروفی واژن از طرف سازمان FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) مورد تایید قرار گرفت.

در این روش از متد‌های جایگزینی هورمون یا هورمونتراپی استفاده نمی شود و بنابراین این روش برای زنانی که به هر دلیلی نمی توانند از روش هورمونتراپی استفاده کنند، ایده‌ال است. برای مثال افرادی که از ابتلا بیماری سرطان نجات یافته‌اند، به علت سوابق پزشکی خود نمی‌توانند روش هورمون‌تراپی را انجام دهند و بنابراین در حال حاضر، روش لیزردرمانی تنها راه حل ممکن برای آن‌ها می‌تواند باشد.

لیزرجوانسازی واژن چگونه انجام می‌شود

معمولا زمان درمان با لیزر حداکثر ۳ دقیقه طول می‌کشد. در ادامه تمامی مراحلی که در جلسه درمانی خواهید گذراند را برای شما شرح می‌دهیم:

در ابتدا پزشک شما را معاینه می‌کند و علائم حیاتی شما را چک می‌کند. سپس شما به اتاق مخصوص انجام لیزردرمانی هدایت می‌شوید. بعد از این که لباستان را عوض کردید روی تخت مخصوص دراز می‌کشید و پاهای شما باید باز شوند روی دسته‌های مخصوص تخت قرار بگیرند. سپس پزشک یک حلقه‌ی مخصوص در دهانه‌ی واژن قرار می‌دهد. این وسیله‌ی حلقه مانند باعث می‌شود که پزشک بتواند به راحتی سر دستگاه لیزر را وارد واژن کند و لابیای واژن (لب‌های دو طرف دهانه‌ی واژن) در انجام کار او اختلال ایجاد نکنند و بر اثر سایش با دستگاه لیزر دچار تورم نشوند.

سپس دستگاه لیزر وارد واژن می‌شود و لیزردرمانی آغاز می‌شود. پزشک باید مطمئن شود که نواحی مورد نظر او در دیواره‌ی داخلی واژن تحت لیزردرمانی قرار گرفته‌اند. بعد از اتمام لیزردرمانی نباید تا چند روز چیزی درون واژن قرار بگیرد.

بسیاری از زنانی که در حال نزدیک شدن به دوران یائسگی هستند و یا یائسه شده‌اند، از مشکل مقاربت دردناک رنج می‌برند. لیزرمونالیزا تاچ اول روش درمانی غیرهورمونی برای جوانسازی واژن و درمان بلند مدت مشکلات و علائم ناشی از یائسگی است. این روش درمانی می‌تواند زندگی زنانی که سال‌ها از این مشکلات رنج برده‌اند را به کلی دگرگون کند.

آیا استفاده از لیزر مونالیزا تاچ با درد همراه است؟

انجام لیزر فراکشنال CO2 در محیط داخلی واژن هیچ دردی ایجاد نمی‌کند. تنها درد یا ناراحتی جزئی که ممکن است بیماران احساس کنند ممکن است در لحظه‌ی ابتدایی درمان باشد که دستگاه لیزر وارد واژن می‌شود. این درد خفیف به خاطر خشک بودن واژن و در واقع علائم ناشی از آتروفی واژن است. اغلب بیماران اظهار می‌کنند که انجام لیزردرمانی واژن تنها احساسی شبیه به لرزش در درون واژن را دارد.