درمان ریزش موی سر با روش مزوتراپی

tips-to-prevent-hair-loss-due-to-helmet

بي خوابي يكي از علل ریزش سریع مو و طاسي است. تغییر در سبک زندگی، تنش و استرس در محل کار، آلودگی و مهم‌تر از همه ژنتیک نيز در ریزش مو نقش حياتي دارند. برای درمان ریزش موی سر چندين روش درماني موردبررسی قرارگرفته،‌ امتحان شده و به كار گرفته‌شده‌اند. یکی از اين روش‌ها مزوتراپی می‌باشد که براي تمام انواع موها مناسب است. مزوتراپی یک روش درمانی برای طاسی است که امكان رشد مجدد مو را براي مردان وزنان فراهم می‌سازد.

کلینیک پوست و مو و زیبایی فرهمند ارائه‌دهنده پیشرفته‌ترین تكنيك پیوند مو - مزوتراپي - می‌باشد که شیوه‌ای بسیار مؤثر، راحت و بدون‌درد است. بيماران زيادي تا به امروز با اين شيوه به‌طورمؤثر تحت درمان قرار گرفته و به نتایج مطلوب دست یافته‌اند. یکی از طبقات کلینیک کاملاً به کاشت مو تخصیص داده‌شده است.
درمان ریزش مو به‌صورت تخصصی گسترده و بین‌المللی در کلینیک پوست و مو و زیبایی فرهمند انجام می‌گیرد.

شماره‌های تماس:

تلگرام، واتس آپ و وایبر

نشانه‌ها و علائم پزشکی

مردان و زنان هر دو از نازک شدن و ریزش مو رنج می‌برند و درنتیجه در پي درمان ریزش شدید مو خود هستند. طاسی در مردان نیز یک دغدغه جدی برای جمعیت کثیری از افراد است. هر يك از اين شرايط در اصطلاح پزشكي "آلوپسی" ناميده می‌شوند. برخی از علائم و نشانه‌های شايع آلوپسی عبارت‌اند از:

• طاسي
  • ريزش دسته‌ای موها
  • نازك شدن پیش‌رونده مو

برخی مطالعات نشان داده‌اند که ترشح طبيعي هورمون د‌هيدروتستسترون يكي از عوامل ریزش مو محسوب می‌شود.

مزوتراپی برای ریزش مو

مزوتراپی یک روش‌ درمان ریزش موی سر است که امكان رشد مجدد موها را براي مردان وزنان فراهم می‌سازد. همچنین می‌تواند الگوی طاسي مردانه را به تأخیر بیندازد.

مزوتراپی ريزش مو به‌احتمال‌زیاد از طریق تزریق‌های میکرو (ميكرواينجكشن) با استفاده از یک‌ درماپن انجام می‌شود.
این شيوه کمک می‌کند تا روش مزوتراپی برای درمان و جلوگیری از ریزش مو سریع‌تر و همچنین با درد كمتري انجام شود. مزوتراپی شامل تزریق‌های میکرو به‌طور مستقیم به پوست سر است.

مزایای استفاده از مزوتراپی

عملکرد دارویی مستقیم محصولات استفاده‌شده و تأثیرات محرک کلاژن زمانی‌که از طريق سوزن در پوست سر تزریق می‌شوند، از مزایای مزوتراپی است. در تزريق ميكرو، مواد طي فرآيندي آهسته و تدریجی تزريق می‌شوند به‌طوری‌که تماس با ناحيه تحت درمان بيشتر می‌شود.
در مرحله اول بیمار باید توسط یک پزشك معاينه شود. پزشك تاریخچه پزشکی بيمار را  بررسی خواهد كرد و آزمایشات بیشتری را ترتيب داده تا بتواند در مورد نوع مواد مصرفي براي تزريق تصمیم‌گیری نمايد.

تأثیرات مزوتراپی مو

با افزايش سن، بدن ما ویتامین‌ها و مواد معدنی موردنیاز برای رشد و دوام پوست سر را از دست می‌دهد. با مزوتراپی ما تمام آن ترکیبات را جايگزين كرده و با افزایش گردش خون در پوست موجب تحريك فولیکول‌ها می‌شویم.
ما با خنثي كردن هورمون د‌هیدروتستسترون می‌توانیم اثرات قابل‌ توجهی را ايجاد كنيم.

• مزوتراپی موی سر برای ترمیم موهای آسیب‌دیده در اثر عوامل محيطي و یا ژنتیک توصیه می‌شود. همچنین برای از بین بردن شوره سر، تقویت موهای بسیار نازک و احیای موهای آسیب‌دیده - اغلب در زنان نيز استفاده می‌شود.
  • مزوتراپی مو مقدار مناسب اسیدهای آمینه موردنياز براي داشتن موهاي سالم را براي پوست سر فراهم می‌کند؛ بعلاوه تولید کراتین را افزايش می‌دهد. به همين دليل است كه مزوتراپي يك درمان بسیار مؤثر برای بسیاری از مشکلات مو و پوست سر به شمار می‌رود.

روش درمان مزوتراپی

تکنیک‌هاي مورداستفاده در درمان مزوتراپی ریزش مو از مزوتراپی مشتق شده‌اند. شما  در مورد روش‌های اختصاصی مانند مزوپلاستي يا مزوهير، که هر دو در زمينه رشد مو در مردان وزنان نتايج مثبتي به همراه داشته اند، زیاد می‌شنوید.

این روش شامل اپليكيشنهاي دوره‌ای در ناحيه پاتولوژی است. اپليكيشنها از ویتامین‌ها و یا داروهايی ساخته‌شده‌اند که هدف آن‌ها تسهيل دسترسي به مواد تشکیل‌دهنده فعال در زمان نياز است. در مزوتراپی موی سر مواد تشکیل‌دهنده فعال به‌طورمستقیم بر روی پوست سر تزريق مي‌شوند. این یک روش درمانی مناسب برای بیمارانی است که تمايل به استفاده از داروهاي خوراكي ندارند.
با استفاده از یک کوکتل تخصصی، تزريق ويتامين ها در پوست سر انجام مي‌گيرد كه می‌تواند گردش خون در این ناحيه را تسريع كند. گردش خون بهتر اجازه می‌دهد تا فولیکول‌های مو بهتر تغذیه شوند... و مجموع اين عوامل موجب تقويت رشد مو می‌گردد.
در مزوتراپی ریزش مو، بر خلاف ديگر شاخه هاي مزوتراپي كه پزشك تزريق را به صورت دستي انجام ميدهد، تزريقها به احتمال زياد به‌وسيله گان تزريق انجام ميشوند. این کار کمک می‌کند تا درمان ریزش موی سر با مزوتراپی سریع‌تر و با درد کمتری انجام گیرد.

باگذشت زمان، درمان مزوتراپی هورمون DHT را خنثی کرده، و موجب رشد مجدد مو می‌گردد.
شما ممکن است برای حصول نتایج قابل‌توجه به پنج جلسه درمان مزوتراپی ریزش مو در طی یک دوره چهارتا شش ماهه نیاز داشته باشید. اگر مورد خاص شما به جلسات درمانی کمتر یا بیشتری نیاز داشته باشد،‌ مزوتراپ شمارا در جریان قرار می‌دهد.

مزوتراپی می‌تواند به‌طور بالقوه نیاز به عمل جراحی پیوند مو را از بین ببرد. بااین‌حال، به یاد داشته باشید که درمان مزوتراپی زمانی بهترین نتیجه را به همراه دارد که سموم از رژیم غذایی حذف‌شده و شما یک برنامه ورزشی سالم را دنبال کنید.

نتایج حاصل از مزوتراپی مو چیست؟

• موجب بهبود کیفیت و بافت مو و درخشندگی مو می‌شود
  • موجب تحریک رشد مو می‌شود
  • باعث جلوگیری از ریزش مو می شود
  • به حرکت فولیکول به مرحله آناژن کمک می‌کند

درمان شامل انجام تزریق‌های میکرو در پوست سر می‌باشد.
مزوتراپی برای درمان ریزش مو استفاده می‌شود. این شیوه به افزایش اعتمادبه‌نفس و شادی بسیاری از افراد کمک کرده است.
مزوتراپی می‌تواند از طریق کنترل ریزش مو و تقویت ریشه مو با علائم اولیه طاسی مبارزه کند. بااین‌حال تضمینی برای عدم بازگشت مجدد ریزش مو نمی‌باشد. مزوتراپی نتایج قابل‌توجهی دارد که پس از چند جلسه درمان قابل‌مشاهده است.

سوالات رایج درمورد مزوتراپی

مزوتراپی چه مدت طول می‌کشد؟

مزوتراپی برای درمان ریزش موی ناشی از افزایش هورمون استفاده می‌شود. ثابت‌شده است که مزوتراپی درصورتی‌که برای مدت‌زمان طولانی استفاده شود، بسیار مؤثرتر خواهد بود.

تزریق‌های میکرو درم  بر روی پوست سر به‌صورت هفتگی بین ۱۲-۸ هفته انجام می‌گیرد.  این روش به کنترل ریزش مو در مردان وزنان کمک خواهد کرد.  بااین‌حال، موجب رشد موی جدید نمی‌گردد، اما رشد موی فعلی و باروری فولیکول را تحریک می‌کند.

آیا درمان مزوتراپی با درد همراه است؟

مزوتراپی مو یک درمان دردناک نیست. بیمار تنها ممکن است درد خفیف ناشی از نیشگون بر روی پوست سر، که یک ناحیه بسیار حساس است، را احساس کند. بااین‌حال، در برخی از موارد به منظور بهره بری از مزایای مزوتراپی مو و به‌منظور بی‌حس‌کردن ناحیه تحت درمان و عدم احساس درد از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود.

نتایج چه زمانی آشکار می‌گردد؟

نتایج پس از اتمام دوره درمانی ۴ ماهه قابل‌مشاهده است. فرآیند درمان باید ثابت باشد و توصیه می‌شود برای حصول نتایج دائم درمان را رها نکنید.